Friday, June 18, 2010

:: Moments are for life ::

perbincangan dengan seorang best buddy berkenaan rancangan hidup masa depan telah mengubah corak pemikiran saya.. yes! saya akui... saya perlu melipatgandakan usaha saya untuk masa depan.. mungkin sekarang hidup saya tidak pernah susah lagi.. just nice.. tapi apakan terjadi andainya suatu hari saya tiba2 berada di bawah.. mampukah saya memanjat semula naik ke atas??

membincangkan segala benda yang diperlukan dalam kehidupan sebelum mengakhiri zaman bujang memang memenatkan.. berfikir untuk memantapkan diri dari segi ekonomi,sosial,dan juga ilmu supaya tidak terkandas di belakang.. supaya apabila berjumpa dengan kawan2 saya tidak segan untuk bertanya "kau ada??" dan mungkin saya mengabaikan satu lagi aspek.. tolak ansur dalam perhubungan dan kehidupan.. tidak dinafikan saya ini agak pentingkan diri sendiri... saya lebih suka mengejar impian saya daripada saya memenuhi impian orang lain...

saya belajar rezeki kita masing2 telah tuhan tetapkan.. rezeki masing2 kata best buddy saya.. tapi pada saya rezeki yg tuhan tetapkan pada diri kita masing2 tidak kita ketahui.. jadi apa salahnya kita bermati-matian mengejar rezeki yang tuhan nak beri.. mungkin juga rezeki yang tuhan nak beri adalah lebih dari apa yang kita da sekarang.. cuma usaha dari kita sahaja yang membawanya tidak kemana...

namun saya akui... saya tidaklah terlalu mengejar rezeki sehingga saya melupakan saat2 bersama2 rakan dan keluarga.. saya masih mahu bersenda ria,bergurau senda, enjoy every little moments in life.. sebab itu lebih berharga dari nilai ringgit yang saya dapat... Remember.. Moments are for life...and there is no price tag on it.. =)

saya amat berterima kasih kepada mereka yang hadir di sekeliling saya dalam hidup saya.. menceriakan dan mewarnai kehidupan saya... kepada rakan-rakan di luar sana yang selalu bersama saya.. setiap langkah saya bersama anda semua tidak akan saya lupakan.. begitu juga dengan rakan-rakan alam maya (Fb terutamanya) sudah lama tidak ketemu kalian semula.. tapi kenangan bersama anda tetap segar di ingatan saya.. terima kasih kerana menemani setiap malam-malam sepiku,menemani saya menghabisi kerja dan menelaah... gurauan alam maya banyak warnanya........ dan ia sungguh indah dengan tone nya..


0 comments:

Post a Comment