Sunday, May 27, 2012

rawatann kelemumur+rambut gugur

tiba2 gatal nak menulis review untuk satu produk.. sy sangat teruja dengan keadaan rambut+kepala sy ini! 
dahulu sy ini dikategorikan sebagai manusia yang mempunyai masalah rambut yang sangat kronik. kelemumur yg sangat teruk. berkeruping2 sebesar ibu jari yg harus sy kopek setiap hari. kelemumur ini jenis basah dan kadangkala mengeluarkan bau yang sangat tidak memuaskan hati andainya sy terlewat mencuci rambut. sehinggalah satu hari sy melihat rumet sy mencuba sejenis syampu-syampu ganozhi- katanya syampu ini sangat baik untuk rambut gugur+kelemumur.. dan rumet sy ketika itu rambutnya sangat jarang+botak sudah di tengah kepalanya+kelemumur kronik sehinga dapat kita lihat dengan mata kasar.. sy ketika itu hanya melihat dia menggunakan produk berkenaan.. pada masa itu pelbagai produk di pasaran telah sy cuba-pantene-head n shoulders-herbal essence-susilk-protein shampoo-rejoice-loreal elseve-kerastase-syampoo bawang-syurah-dove-u name it! ape brand syampoo yg sy tidak pernah mencuba..
satu sem kemudian sy pulang ke kampus.. dan berjumpa dengan ex rumet sy ini.. terkejut sy melihat rambut beliau yang sangat cun! lebat+hitam+berkilat.. tapi sy tidak segera mendapatkan syampu berkenaan.. tetapi sekadar mendapatkan contact no dealer.. degil gile sy ini! sepatutnya sy cepat2 dapatkan syampu berkenaan..
beberapa tahun berlalu sy mula rasakan.. jika sy tidak segera bertindak.. mungkin sy akn end-up botak.. dan sy cepat2 surf dan cari pengedar syampu ganozhi dxn secara on9. setelah 2bulan mencube produk ini.. sangat sy katakan.. produk ini bagus!! sy gunakan syampu ini 2hari sekali+dan disosok dengan minyak ganozi setiap malam sebelum bersyampu ke esokan hari.
pada mulanya sy berasa rambut sy menadi sangat kasar+tebal+kembang.. dan kelemumur yang dahulunya sangat besar+lembap sudah menjadi kering+mengecil (menjadi ala2 debu gitu) wah! hebat nye.. terkagum sebentar dengan syampu ini. tetapi masalah lain pula yang datang.. setelah 2minggu kepala sy menjadi sangat gatal2.. huuuuu.. dan kelemumur menjadi sangat banyak ketika itu.. ya tuhan!! tetapi sy kuatkan semangat.. gunakan sehingga habis satu botol syampu. dan setelah 2bulan penggunaan... rambut sy menjadi lembut+kelemumur sudah hilang+anak2 rambut mula tumbuh+dan sy mulai suka dengan haruman herba yampu berkenaan.. terasa rambut ini bagaikan sangat wangi.. 
sy difahamkan syampu ini rupanya membaiki sistem badan kita dari dalam. sesuai untuk yang mempunyai masalah migrain+darah tinggi.. dan pada masa masalah yang timbul satu persatu semasa penggunaan syampu+minyak gosok berkenaan adalah kerana syampu ini bertindak balas dengan badan kita. jangan risau.. teruskan penggunaan.. makin teruk masalah kelemumur anda, maka kamu akan lihat makin ketara tindakbalas berkenaan
p/s: tidak perlu lagi bersusah payah ke yun nam.. kerana daripada pemahaman sy penerangan dr consultant yun nam (ketika itu sy berlagak, duit tengah banyak) pada mulanya penggunaan produk herba, kelemumur akan keluar lebih banyakk dari baisa..tetapi tidak akan menyumbat lubang air di kulit kepala.. kemudian rambut lama+rosak akan mulai gugur dan digantikan dengan rambut baru.. yang penting kena sabar dan gunakan berterusan!

10 comments:

armouris said...

terjumpa info ni, pasal kelemumur… sharing is caring :)- Punca Kelemumur Pada Rambut

kyo said...

mana nk dptkan syampoo ngan myk gano ni? mahal x??

tuantanah said...

@kyo-sy membeli secara online.harga rm23/250ml try search Ganozhi syampoo DXN. dinasihatkan guna bersama minyak gano

kyo said...

ok.. dh jumpa .. beli online jugak.. dh order syampu ngan myk..hrp2 berkesan le.. hehe.. thanks sbb buat review...

aziera_abas said...

Salam. Sis produk ni berkesan x slpas sis guna? Saya pun ada mslah rambut gugur n nipis .

zylavyla :) said...

minyak tu yg mane ye,ape nama die?

tuantanah said...

minyak gano.. syampu ganozhi best kalau guna bersama minyak.. lembut je rasa rambut. tp kalu without minyak macam kusut sket rambut sy.. kira minyak ni macam perapi la..

Anonymous said...

tqvm atas perkongsian ye tuantanah...sy pun baru je order.. hrp2 berjaye le trial kali nih..he2

TheHeartCapture said...

Mmg kne bli online ke... kalau beli walk in takde eh?saya dok area wangsa maju..any idea?

pheonie chenta said...

nak mintak no dealer boleh

Post a Comment