Saturday, October 6, 2012

jodoh itu miracle.. subhanallah

terkejut dengan perkhlabaran seorang kawn baik bahawa beliau mahu menamatkan zaman bujang tidak lama lagi! wah... sangat terharu dengan love story beliau.. kerana beliau dalam keadaan patah hati.. rajin bangun bersolat malam. mohon allah berikan beliau pasangan yang soleh sebagai pembimbing.. dan akhirnmya beliau telah menyahut seruan dari Allah untuk memudahkan urusan mendirikan masjid. perkenalan selama 2bulan sahaja tidak memberi masalah kepadanya.. apabila ditanya bagaimana beliau sekuat itu membuat keputusan.. katanya... entahhhhhhhhhhhh.. tiba2 rasa nak kawen.tiba2 ada orang ajak kawen. wowoowwwwwwww.. syabas!! sy doakan awak bahagia.. saya doakan jodoh ini sampai ke akhir hayat.


dan sy mula terfikirkan sesuatu... bagaimana mudah jika seseorang itu ditakdirkan untuk kamu.,... dia akan datang kepada kamu menghulurkan tangan kepada kamu.. mugnkin sy harus pertimbangkan semula lamaran seorang teman seuniversity.. kerana dia datang setiap kali sy keseorangan dan memerlukant teman berbicara. dia datang dengan niat.. mari kita nikah! bukan nya mari kita kapel.. mari kita berteman. okey! soalan sy mudah.. bagaiimana mahu kita pastikan bahawa belaiu adalah jodoh terbaik untuk kita? soalan mudah.. jawapannye??? T_T sy tiada jawapan untuk itu. langsung tiada.

my wish.. just simple.. mahu terus perbaiki diri sehingga sy benar2 bertemu yang terbaik untuk sy.. dan bagi sy... jodoh itu keajaiban.. kedatangan nya tidak disangka.. maka bersedialah sentiasa.. =)

0 comments:

Post a Comment