Wednesday, April 28, 2010

:: why wont you take the chance?::

"if life is so short
why won't you let me love you
before we run out of time
if love is so strong
why won't you take the chancebefore our time has gone.."

malam ini saya ada jemputan perasmian restoran kawan saya di seksyen 7,Shah Alam.. saya doakan rezeki mereka berdua dimurahkan oleh Allah SWT dan dihindari dari sebarang hasad dengki pesaing mereka.. amin~

sekarang saya sedang menghabiskan masa dengan membaca sebuah buku ~7habits of highly eefective people.. terima kasih untuk seorang teman yang mencadangkan buku ini kepada saya.. sangat berguna saya kira..

"we need to have initiatives and responsibilities to make things happen"

baru saya terfikir saya selama ini terlalu bergantung kepada keadaan.biasanya saya biarkan keadaan yang membuat pilihan untuk saya.. do it on the dot~ saya tidak berfikir dan merancang untuk apa yang akan saya lakukan. dan seperti selalu saya akan menjawab "Lets time decide" baru saya mengerti kenapa ayah selalu katakan.. "takdir kita adalah pilihan kita" ayah memang betol untuk itu.. =)

tapi saya tidak sesekali mengatakan jalan hidup ini adalah jalan yang salah.. kaki saya telah melangkah begitu jauh. mana mungkin untuk saya berpatah semula.. dan saya harus lakukan yang terbaik untuk pastikan ini adalah yang terbaik untuk diri saya sendiri.. InsyaAllah...

dan kepada kawan-kawan yang bakal merencanakan kehidupan dengan mendirikan rumah tangga. saya ucapkan tahniah dan doakan jodoh anda ingga ke akhirnya... InsyaAllah saya akan menghadiri majlis yang diundang..

"berikan diri masing-masing peluang untuk memperbaiki kesilapan dulu"~

3 comments:

pengemisbisu said...

"berikan diri masing-masing peluang untuk memperbaiki kesilapan dulu"~~> wow...aku terasa laaaaaaaa :i:

tuantanah said...

@pengemisbisu......dan berika aku waktu untuk memperbaiki kesilapan itu

pengemisbisu said...

hahaa....BERIKAN AKU WAKTU!

Post a Comment