Friday, May 7, 2010

::saya juga punya impian::

hidup ini agak memenatkan.tapi andainya kita sudah berjumpa dengan tujuan sebenar kehidupan kita,pasti hidup akan menjadi lebih bermakna. saya juga punya impian.. dan untuk mencapai impian tersebut saya sedar.. bukanlah senang dan bukanlah susah andai kita berusaha keras..

saya akui sejak saya kecil sehinggalah kini saya tidak tahu apa sebenarnya cita-cita hidup saya.tapi saya mampu menjawabnya.. saya ingin mempunyai sekolah sendiri.. lucu bukan?? sebenarnya impian saya cuma ingin mempunyai satu rangkaian pusat pendidikan awal kanak-kanak. dan ianya berkembang menjadi satu angan-angan.. apabila saya sudah punya anak-anak tidak perlu lah saya menghantar mereka ke nursery atau dijaga oleh ibu saya..=) saya juga punya impian.....

saya juga punya impian.. saya ingin sebuah rumah yang mempunyai laman yang luas untuk saya bina landskap indah.. ada kolam ikan,air terjun dan pokok-pokok hiasan yang cantik.. dan tidak lupa dapur yang luas untuk saya mencuba resepi-resepi terbaru walaupun saya ini sebenarnya hanya suka menonton rancangan masakan tetapi sangat malas turun ke dapur.. dan rumah saya itu cukup besar untuk saudara mara saya singgah bermalam andai ada kelapangan.. pacuan empat roda untuk memudahkan pergerakan saya.. saya juga punya impian...

dan andainya saya mempunyai rumah sudah tentu imian saya ingin mempunya sebuah keluaga sendiri.. seorang hubby as my 'leading man',dan anak-anak yang biasanya zaman kanak-kanaknya agak nakal tetapi menghiburkan.saya juga punya impian...

dan kemudian impian saya itu berpindah kepada aktiviti saya yang gemar menghabiskan masa di depan komputer melayan alam maya yang semestinya agak nakal.. jadi saya berhasrat untuk membuka sebuah Cafe CC.. yang menyediakan perkhidmatan online dan juga menyediakan hidangan desert yang sedap sekali.. muffin cakes,pudding,coklat... dan saya membayangkan saya melayari internet sambil menghabiskan kek coklat dan secawan susu.. dalam masa yang sama ber'web cam' bersama yang tersayang melaporkan aktiviti harian masing-masing.. comel bukan?? saya juga punya impian...

beralih pula kepada aktiviti harian.. impian saya agar saya dapat membawa keluarga saya itu pergi bercuti ke luar negara setiap tahun.. menghabiskan cuti persekolahan bersama-sama.. mengajar mereka untuk menghormati budaya dan warisan bangsa lain.saya percaya ini dapat mendidik jati diri yang tinggi di kalangan anak-anak muda.sekaligus mengajar mereka menghargai keamanan dan keindahan hidup berbilang budaya. hidup kita bukan untuk kita aje~

saya juga memasang angan-angan untuk mempunyai seorang teman rapat-- cukup sekadar seorang kerana untuk mendapat seorang pun amatlah payah saya kira.. teman rapat untuk berkongsi kisah suka dan duka.. bersama-sama bersuka-ria di kala cuti. (walaupun masing-masing sudah berkeluarga) apabila kami bersama-sama menghabiskan masa bercerita dan mencari jalan keluar untuk setiap masalah yang timbul.. itu indah bukan?? pergi menunaikan haji/umrah bersama-sama.. bersama-sama merancang percutian keluarga masing-masing.. mengembara bersama-sama mpama edisi jejak rasul/langkah mawi world...

dan setiap wanita tentunya mahu kelihatan cantik dan bergaya sentiasa.. saya pernah punya impian untuk mempunyai sebuah butik kecantikan dan butik pakaian pengantin.. kononnya ketika itu saya ingin menjadi seorang wedding planner... wah... anggun gitu... tapi saya ini bukanlah seorang gadis yang suka melaram.. apa adanya aje saya ini.. bersederhana dalam kehidupan.. tapi saya mahu cantik sentiasa! wink..wink..wink..

dan andainya saya punya rezeki yang lebih saya ingin punya sebuah yayasan kebajikan untuk membantu orang-orang yang tidak berupaya.. untuk mereka belajar menjadi lebih bersemangat menempuh kehidupan.. kekurangan yang ada bukan sebagai penghalang ntuk menempah kejayaan dan berasa rendah diri.

saya juga punya impian untuk menghabiskan hayat saya menuntut ilmu.. setinggi yang boleh dan sebanyak yang mungkin.. bukan sekadar fokus kepada sesuatu bidang sahaja... dan seya doakan tuhan berikan saya kekuatan dan ketabahn untuk saya mencapai dan menjalankan setiap usaha ke arah impian hidup saya.. mungkin ini kelihatan sangat 'ringan' kepada orang lain.. tidak mencabar... tetapi bagi saya inilah puncak kebahagian dan keseimbangan dalam kehidupan saya.. sesungguhnya.. saya juga punya impaian

DAN IMPIAN SAYA CUMA INGIN MENJADI SEORANG MANUSIA YANG BOLEH DIBANGGAKAN OLEH FAMILI SAYA,PASANGAN SAYA DAN KAWAN-KAWAN SAYA... BIARLAH SAYA PUNYA SEJUTA IMPIAN UNTUK DICAPAI TETAPI SAYA CUMA BERHARAP SAYA MAMPU MENJADI YANG TERBAIK UNTUK SETIAP ORANG YANG HADIR DALAM HIDUP SAYA DAN SETIAP SESUATU YANG SAYA CUBA LAKUKAN..
-----------saya juga punya impian------------------

2 comments:

pengemisbisu said...

banyak2 post dlm ni..i suke yg ni ::saya juga punya impian::
ia mmg datang dari hati u...i like. bnyk tol impian u ye...smua u nak sapu..nway,klu u nak buka buss..jgn lupa ajak i sekali k...ape kata..klu ada rezeki,kt trio p wat 1 buss...hhehe

tuantanah said...

@pengemisbisu. ape org kata impian itu keseimbangan hidup?? InsyaAllah nti ada rezeki dan ilmu cukuo di dada kite buka delegasi buss same2 ek.. InsyaAllah...

Post a Comment