Friday, February 25, 2011

:: you think to much!::

pernahkah dalam kehidupan korang.. tiba2.. satu ketika semua kesilapan dan kesalahan yang pernah korang lakukan melayang di ingatan.. satu demi satu tertayang semula.. sampaikan korang tertanya2.. owh adakah itu telah membuatkan mereka itu terasa tersinggung?? atau tiba2 korang rasakan maseh sempatkah korang untuk menebus kesalahan....

sy sering terfikir... sebanyak mana lagi masa yang ada yang tuhan berikan pada sy untuk sy menikmati hidup.. untuk mencari sebanyak ilmu yang mungkin-harta yang mungkin-warisan kepada mereka yang akan datang pada hari akan datang... atau sy hanya akan berlalu sekadar tanpa meninggalkan apa2? adakah tuhan akan beri sy peluang hidup yang singkat ini untuk sy menikmati segalanya...

atau mungkin sy punya kesilapan yang tidak mungkin tertebus.. yang hanya akan sekadar bermain di ingatan sepanjang hidup sy??

dan sesungguhnya apabila memikirkan masa depan dan mungkin peluang apakah lagi yang sy ada.. sy menjadi begitu takut! adakah bahagia hidup sy dimasa depan?? atau derita menanti?? atau adakah sy ini golongan yang diuji dengan kelimpahan nikmat atau sy ini golongan yang akan diuji dengan musibah dan kesengsaraan.. dan adakan sy diberi petunjuk oleh Allah untuk sy mensyukuri segalanya???

"Ya allah...ya rabb.. sempurnakanlah cahaya keatas sy.. dan ampunilah segala dosa2 sy.. sesungguhnya ya Allah.. engkaulah maha berkuasa di atas segala sesuatu"

0 comments:

Post a Comment