Thursday, April 8, 2010

:: how to save a life ::


Step one you say we need to talk
He walks you say sit down it's just a talk
He smiles politely back at you

You stare politely right on through
Some sort of window to your right
As he goes left and you stay right
Between the lines of fear and blame
And you begin to wonder why you came


Where did I go wrong, I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life

Let him know that you know best
Cause after all you do know best
Try to slip past his defense
Without granting innocence
Lay down a list of what is wrong
The things you've told him all along
And pray to God he hears you

Where did I go wrong, I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life

As he begins to raise his voice
You lower yours and grant him one last choice
Drive until you lose the road
Or break with the ones you've followed
He will do one of two things
He will admit to everything
Or he'll say he's just not the same
And you'll begin to wonder why you came

Where did I go wrong, I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life




~lagu ini ditujukan khas buat besfren saya.. =)

setelah mybest buddy menginfom saya bahawa mr ribena akan menemani nya untuk mencari tempat. saya terkedu serta merta terimbas mimpi semalam.. besfren saya menemani saya mencari bangunan jabatan bahasa Inggeris.. terasa seperti pulang ke sekolah semula!

lagu ini mengingatkan saya sewaktu besfren saya putus cinta dahulu. kami menghabiskan malam yang panjang hanya sekadar melayan lagu ini. kadang-kadang tertanya saya kenapa saya berada di situ.setelah semua nasihat dan teguran saya tidak dia pedulikan.but he raised his voice to me! arggghhh.. saya cuma tidak mahu dia seperti saya.. i was once there! and i know how it feel! it was so hard! saya tahu cuma masa sahaja yang dapat membawa rasa itu pergi...

sudah hampir 12tahun kami berkawan.. dan boleh dikatakan kami begitu rapat. tapi jalan hidup yang kami pernah pilih membawa kami jauh di antara satu sama lain.. tapi saya tidak nafikan,andainya masing-masing ada masalah.. we will run to each other.. bercerita.. bertekak.. dan seperti biasa saya akan ambil part membebel.. walaupun selalunya nasihat dia pada saya hanyalah.. "pandai-pandailah ye nak setelkan hal ni.. da boleh pikir kot yang mana baik dan buruknya.." bagi saya itulah erti kawan dan persahabatan antara kami.. tempat meluahkan rasa apabila kesedihan dan kepahitan! kalau tengah gembira dan bahagia dilupakan.. (,")V peace! kita berdua sama jek!

untuk besfren saya..MR.F, didoakan moga hidup die yang mendatang dimudahkan oleh Allah SWT.. terima kaseh untuk secebis ingatan.. untuk masa yang awak luangkan untuk menemani saya..
untuk mendengar setiap bebelan yang ada..

"Where did I go wrong, I lost a friend

Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life"


2 comments:

LaLiNG said...

huhu i suke lagu ni jugak..
mr ribena??msh awl utk dimengertikan~

tuantanah said...

@LaLiNG.. i suke lagu ni... penuh bermaksud.. mengenang beliau buat air mata i jato

Post a Comment